شنبه, 6 مرداد 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۸:۳۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۳۰ 
  • کد خبر : ۳۰۷۰۷
برگزاری دو كارگاه آموزشی ترویجی اهمیت ریز مغذی ها در رشد گشاه و دوره آموزشی حفظ كاربری ، تجمیع اراضی كشاورزی در شهرستان بمپور، سیستان و بلوچستان

به گزارش مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان دو کارگاه آموزشی ترویجی معرفی ریز مغذی ها و دوره آموزشی حفظ کاربری و تجمیع اراضی با حضور مدیر  جهاد کشاورزی شهرستان بمپور ، محقق معین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بلوچستان و کارشناس فنی شرکت آریا شیمی بعنوان مدرسین دوره و با مشارکت کارشناسان و بهره برداران برگزار گردید.

در بخش اول برنامه مدرس کارگاه دکتر فرهادی کارشناس فنی شرکت آریا شیمی به بیان  توضیحاتی در مورد جایگاه ریز مغذی ها در کشاورزی به عنوان عناصری که با نیاز کمتر ولی اهمیت برابر نسبت به  عناصر ماکرو شناخته شده اند. و این ترکیبات در گیاهان نقش های اساسی دارند به گونه ای که در صورت کمبود باعث ایجاد محدودیت در رشد و در نتیجه کاهش عملکرد می شوند. 
در بخش دوم کارگاه دکتر منعم زاده محقق مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی بلوچستان ضمن اشاره به قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به بیان توضیحاتی در خصوص اثرات خرد شدن اراضی کشاورزی بر تغییر کاربری پرداخت . ایشان در ادامه مباحث خود به تشریح برنامه های سازمان امور اراضی کشور در  مورد تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی مطالبی بیان نمودند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0