دوشنبه, 31 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۹:۰۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۳/۰۲/۱۹ 
  • تعداد بازدید : 28
  • کد خبر : ۳۱۰۷۷
اجرای طرح روستای سرآمد، زنان کارآمد در استان گیلان:
با محوریت ترویج و توسعه گردشگری غذا و محصولات كشاورزی
اجرای طرح روستای سرآمد، زنان کارآمد با محوریت ترویج و توسعه گردشگری غذا و محصولات کشاورزی در روستای شیخ محله شهرستان صومعه سرا استان گیلان کلید خورد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاوری؛ در ابتدا برنامه، به منظور ارزیابی وپیگیری مراحل اجرایی پروژه روستای سرآمد، زنان کارآمد؛ طرح توسعه گردشگری غذا روستای شیخ محله شهرستان صومعه سرا استان گیلان، نشستی با حضور مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی استان گیلان، معاون دفتر توسعه فعالیت‌های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، مدیر ملی و مدیر استانی پروژه برگزار شد. همچنین در این نشست درخصوص زوایای مختلف و اهداف طرح مذکور و برنامه بازدید میدانی از پروژه بحث و بررسی شد.

در ادامه، با حضور در روستای شیخ محله، نشست توجیهی با مدیرعامل و اعضای صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی و عشایری شیخ محله برگزار شد؛ در این نشست، ضمن بررسی ظرفیت‌های گردشگری، سطح مشارکت زنان روستایی، قابلیت ها و توانمندی های جامعه روستایی، نقاط قوت و ضعف و چالش‌های پیش رو اجرایی شدن طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت. در این راستا، زنان روستایی اعلام آمادگی کردند تا با مشارکت مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان و انجمن کارآفرینی زنان روستایی و همچنین هدایت و نظارت ستادی، در دوره های آموزشی مربوطه شرکت کنند و مرحله به مرحله بر اساس چارت و منشور تعیین شده طرح را اجرا نمایند.

از ظرفیت های این روستا، فضای گردشگری، صندوق خرد زنان روستایی و عشایری فعال و مدیرعامل صندوق رضایی که توسط اهالی روستا بسیار پذیرش شده هستند و این صندوق دارای 25 عضو فعال می باشد.

در ادامه این برنامه، به منظور هم افزایی بیشتر در راستای مشارکت زنان روستایی و عشایری در اجرای برنامه الگوی کشت، از برداشت نخود علوفه ای و تریتی کاله در شهرستان تالش روستای کله سرا بازدید شد. این بازدید  با حضور مدیرعامل صندوق مشترک استان‌های سازمان نظام مهندسی و منابع طبیعی کشور، معاون دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، رئیس اداره ترویج و مسوول زنان جهادکشاورزی استان گیلان. کارشناس مسوول برنامه ریزی کارآفرینی دفتر زنان، انجام شد.

گفتنی است اجرای این طرح با حضور معاون دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی و عشایری، کارشناس مسئول برنامه ریزی کارآفرینی، کارشناس مسئول زنان روستایی و عشایری استان، انجمن کارآفرینی زنان روستایی، مسئول مرکز جهادکشاورزی شیخ محله، مسئول ترویج و معاون فنی اداره ترویج شهرستان، دهیار و اعضای شورای شهر روستای شیخ محله شهرستان صومعه سرا استان گیلان برگزار شد.

 

1.jpg

امتیاز :  ۵/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0