شنبه, 6 مرداد 1403
Slogan
  • ساعت : ۱۰:۵۷
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ 
  • تعداد بازدید : 323
  • کد خبر : ۳۰۶۵۸
در حاشیه راهپیمایی روز 22 بهمن وزیر جهاد کشاورزی
آموزش و ترویج از تحقیقات مهم تر است

در حاشیه راهپیمایی روز 22 بهمن وزیر جهاد کشاورزی

آموزش و ترویج از تحقیقات مهم تر است

 

وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن با اشاره به اهمیت آموزش و ترویج در حوزه امنیت غذایی بیان کرد: تاکید اساسی بر تحقیقات، آموزش و ترویج است و آموزش و ترویج مهم تر می باشد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، محمد علی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی با حضور در مراسم راهپیمایی 22 بهمن ضمن تبریک به اصحاب رسانه و ملت شریف ایران گفت: این روز و ایام دهه فجراز حضرت امام به ارث رسیده و ما موظف هستیم در نسل های بعد این ارث را حفظ کنیم و به آیندگان بدهیم تا به انقلاب حضرت مهدی (عج) وصل شویم.

در ادامه محمد علی نیکبخت در رابطه با اهمیت آموزش و ترویج در حوزه امینت غذایی تاکید کرد: آموزش و ترویج مهم تر از تحقیقات است برای اینکه اگر تحقیقاتی که پژوهشگران، محققین و اساتید انجام می‌دهند نتوانند آن یافته‌ها را در عرصه، مزارع، باغات و در همه واحدهای تولیدی ببرند و همچنین اگر این یافته‌ها توسط مروجان آموزش و نظارت نشوند مطمئناً یک کار کتابخانه‌ای بیشتر نیست و تاثیر چندانی نخواهد داشت .

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد؛ ما به دنبال این هستیم که با کمک شرکت‌های دانش بنیان و توسعه کمی و کیفی آنها که ریشه در کار تحقیقات و پژوهش دارند، جلوی ضایعات گرفته شود و با توجه به محدودیت منابع پایه مخصوصاً آب و خاک صرفه جویی داشته باشیم که بتوانیم عملکرد در واحد سطح را در همه واحدهای تولیدی بالا ببریم تا افزایش بهره‌وری داشته باشیم. به این طریق می توانیم به اندازه ی کافی تولیدکنیم تا نیاز داخل تامین، به صادرات کمک و منابع خود را حفظ کنیم.

گفتنی است در روز 22 بهمن ماه وزیر جهاد کشاورزی در غرفه موسسه حاضر شدند و محمد مهدی قاسمی رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی توضیحاتی در رابطه با فعالیت های آموزش و ترویج بیان کرد.

 

3.jpg

2908e1eb-34a1-4240-a4ef-eb957f8d071f - copy.jpg

 

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0