شنبه, 6 مرداد 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۹:۱۲
  • تاريخ :
     ۱۴۰۲/۰۸/۲۸ 
  • تعداد بازدید : 356
  • کد خبر : ۲۹۹۵۵
مدیر کل دفترترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:
برگزاری تور ترویجی جایگاه نتایج آزمایش های خاك،آب و گیاه دربهره وری منابع پایه تولیددر سراسر كشور

مدیر کل دفترترویج دانش و فناوری کشاورزی خبر داد:

برگزاری تور ترویجی جایگاه نتایج آزمایش های خاک،آب و گیاه دربهره وری منابع پایه تولیددر سراسر کشور

 

عبداله موموندی درجلسه هماهنگی نخستین تور ترویجی ضمن اشاره به اهمیت وضرورت استفاده از نتایج آزمون های خاک،آب و گیاه از تصمیم موسسه آموزش و ترویج کشاورزی دربرگزاری تور ترویجی جایگاه نتایج آزمایش های خاک،آب و گیاه دربهره وری منابع پایه تولیددرسراسر کشورخبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش وترویج کشاورزی؛ عبداله موموندی مدیرکل دفتر ترویج دانش و فناوری کشاورزی در این جلسه که با حضور نماینده های معاونت آب وخاک،باغبانی،سازمان نظام مهندسی کشاورزی ومنابع طبیعی کشور،انجمن صنفی آزمایشگاه های خاک شناسی کشور،روابط عمومی سازمان تات و مجری بزرگداشت روز جهانی خاک برگزار شد؛ عدم آشنایی کشاورزان با اهمیت و لزوم استفاده از نتایج آزمایش ها را یکی از دلایل استفاده زیادو نادرست کودهای شیمیایی در محصولات کشاورزی بیان داشت.

پرستار رییس کمیته اجرایی بزرگداشت روز جهانی خاک، از هم زمان بودن تور ترویجی جایگاه نتایج آزمایش های خاک آب و گیاه استقبال نمود و روز اول هفته بزرگداشت خاک را به این موضوع اختصاص داد.

مصاحبی مدیر روابط عمومی معاونت آب و خاک به فاصله تعداد انجام آزمایش های خاک،آب و گیاه کشور با متوسط جهانی آن اشاره نمود؛ و تاکید کرد: مدیران آب وخاک استان برای بهتر برگزار شدن این برنامه، همکاری ویژه با مدیران هماهنگی ترویج داشته باشند.

کرم وندی دبیر انجمن صنفی آزمایشگاه های خاک وآب وگیاه نیزضمن استقبال از این برنامه،آمادگی انجمن را از میزبانی کشاورزان ابراز داشت.

گفتنی است در این جلسه حاضرین برلزوم و اهمیت ترویج و استفاده از نتایج آزمایش های خاک، آب و گیاه درتوصیه انواع کودهای شیمیایی و میزان آب آبیاری کشاورزی تاکید داشتند؛ و مقرر شد به مناسبت آغاز هفته برنامه های گرامیداشت روز جهانی خاک در ۳۱ استان کشور به همراه منطقه جنوب کرمان درهراستان حداقل یک محل برگزاری تور آموزشی ترویجی جایگاه نتایج آزمایش های خاک، آب و گیاه در بهره وری منابع پایه تولید ویژه بهره برداران کشاورزی به میزبانی آزمایشگاه های خاک آب و گیاه فعال استان با هماهنگی مدیران ترویج و مدیران آب و خاک استان ها برگزار گردد.

par1.jpg

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0