شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۹:۱۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۰۲/۳۱ 
  • تعداد بازدید : 115
  • کد خبر : ۲۵۳۵۴
افزایش شركت‌های دانش‌بنیان بخش كشاورزی در دستور كار وزارت جهاد كشاورزی

افزایش شرکت‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی

 

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی سیدمجتبی خیام‌نکویی با حضور در پارک علم و فن‌آوری استان فارس، با اشاره به اینکه بیش از نیمی از ظرفیت دانش کشور از ریل خارج است و در اختیار نیست، تصریح کرد: نخست باید تمهیداتی در نظر بگیریم تا از افزایش تعداد شرکت‌‌های دانش‌بنیان بخش کشاورزی حمایت کنیم و دوم اینکه ده دهکده فناوری و نوآوری بخش کشاورزی در ده استان کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه اولین دهکده فناوری و نوآوری بخش کشاورزی در استان خراسان رضوی ایجاد و ۱۴۰ شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر است، افزود: از لحاظ محتوایی چند اقدام را باید انجام دهیم که حال مردم را در حوزه غذا خوب کند.

enews_etoolsfile_khayam-1ae70a25-ad4d-4208-96f3-387bc504cdd9.jpg

به گفته این مقام مسئول، با توجه به آزادسازی مردمی یارانه‌ها یک فرصت کم‌نظیر برای دانش‌بنیان کردن کشاورزی فراهم شده است، به طوری که می‌توانیم با دانش، هزینه‌های تولید در بخش کشاورزی را بکاهیم و قیمت تمام شده محصول را پایین بیاوریم همان‌طور که این کار در طرح‌های پایلوت محقق شده است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور با اشاره دوباره به مصوبه هیات دولت ابراز کرد: در این مصوبه یک ماموریت بزرگ به وزارت جهاد کشاورزی و سازمان تات محول شده است که آن هم تغییر ساختار کل مجموعه کشاورزی با نگاه پارک علم و فناوری است.

وی با بیان این که رشته‌های متعددی از آی تی و انفورماتیک قابلیت ورود به بخش کشاورزی را دارد، عنوان کرد: حدود ۳۰ درصد از ۱۲۰ میلیون تن مواد غذایی تولید شده در کشور ضایع می‌شود که نگران کننده است، به طور متوسط غذای ۲۵ میلیون نفر دور ریخته می‌شود که  در این حوزه ، دانش و فناوری می‌تواند خودنمایی کند.

خیام‌نکویی از موضوعات اصلاح نژاد دام، روش‌های نوین آبیاری، روش‌های نوین آبزیان، توسعه کاربردی فناوری تولید آنزیم و مکمل‌ها به عنوان زمینه‌های فراهم برای توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک‌های علم و فن‌آوری نام برد.

وی  افزود : امروز مردم حاضر هستند تا  برای سلامت خود پول خرج کنند و پرداخت  پول برای سلامت  یعنی اگر شما در حوزه دانش و فناوری خود ورود پیدا کردید مشتری دارید، شرایط هموار است ، این فرصت را غنیمت بشمارید.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0