پنج‌شنبه, 6 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۸/۰۳ 
  • تعداد بازدید : 138
  • کد خبر : ۲۲۶۴۶
حضور روسای سازمان جهاد كشاورزی استان‌های همدان و مركزی در چهارمین رویداد ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق كشاورزی

حضور روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌های همدان و مرکزی در چهارمین رویداد ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی مهندس رضوانی جلال رییس سازمان جهادکشاورزی استان همدان و مهندس آنجفی رییس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی در چهارمین برنامه رویدادهای ملی ترویج نوآوری و تجارب موفق کشاورزی با موضوع جو آبی که روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه  سال جاری به‌صورت مجازی برگزار شد، حضور داشتند.

مهندس رضوانی جلال با اشاره به توانمندی‌های بخش کشاورزی در استان همدان، در خصوص کشت جو آبی در این استان گفت: استان همدان به‌دلیل سطح وسیع دیم‌زارها از یک سو و محدودیت منابع آبی و میزان بارندگی، یکی از مناطق مستعد کشت جو محسوب می‌شود.

وی با اشاره به آمار ۱۲ ساله سطح زیر کشت جو در این استان به تفکیک آبی و دیم اظهار کرد: این چنین برنامه‌هایی که آموزش و ترویج متولی برگزاری آن شده است، بسیار مفید و لازم است. این قبیل رویدادهای ملی برای رسیدن به بهره‌وری بالا، کم کردن فاصله بین کشاورزان برتر و متوسط، همچنین انتقال نفوذ دانش در عرصه و بهره‌مندی از تجارب موفق و به روز کشاورزی کشور، بسیار ضروری است.

در بخش دیگری از این نشست مجازی، رییس سازمان جهادکشاورزی استان مرکزی میانگین عملکرد جو آبی در این استان را ۴ تن در هکتار اعلام کرد و گفت کشاورز برتر ما در استان با عملکرد ۱۲ تن در هکتار با اختلاف بالایی به افزایش تولید رسیده است که این اختلاف میانگین، یعنی با انتقال دانش و تجارب موفق و به‌کارگیری روش‌های دقیق می‌توان در استان عملکرد را افزایش داد.

مهندس آنجفی در ادامه افزود: مهمترین مسأله در کشاورزی کشور، منابع آب و توجه به این منابع به شکل ویژه است. برای پایداری تولید در واحد سطح باید عملکردهای بسیار بالا با مصرف آب کمتر به دست آوریم که این مهم جز با انتقال دانش روز به کشاورزان میسر نخواهد شد.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0