شنبه, 1 ارديبهشت 1403
Slogan
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۱۱/۰۲ 
  • تعداد بازدید : 305
  • کد خبر : ۲۴۶۱۶
شبكه های دانش و آموزش از مقوله های بسیار تاثیرگذار بخش كشاورزی است

شبکه های دانش و آموزش از مقوله های بسیار تاثیرگذار بخش کشاورزی است

به گزارش روابط عمومی موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، گردهمایی سراسری شبکه های دانش و آموزش کشاورزی با حضور معاون وزیر و رییس سازمان تات، رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، معاون علمی و فناوری موسسه، پژوهشگران و مروجان ارشد و محققان معین و مروجان مسؤول پهنه سراسر کشور در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ۲۸ و ۲۹ دیماه  ۱۴۰۰ به صورت مجازی در موسسه آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شد.

در این گردهمایی ملی، دکتر خیام نکویی معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، با بیان اینکه شبکه های دانش و آموزش از مقوله های بسیار تاثیرگذار بخش کشاورزی است، گفت: این شبکه ها فرصت مغتنمی برای اعضای هیات علمی و پژوهشگران این سازمان را فراهم آورده است تا بیش از پیش بتوانند حاصل تلاش های علمی و تحقیقاتی خود را به عرصه منتقل کنند.

معاون وزیر جهادکشاورزی با اشاره به هدف تجلیل از برگزیدگان ملی بخش کشاورزی، اظهار کرد: تاثیرگذاری افراد موفق در حوزه ی کشاورزی حائز اهمیت است و هر سال با شناسایی، انتخاب و معرفی افراد برگزیده در حوزه ی کشاورزی، به دنبال آن هستیم تا این افراد خبره در کنار محققان و مروجان ما در انتقال آخرین فناوری های روز به کشاورزان موثر عمل کنند.

دکتر خیام نکویی، مقوله امنیت غذایی پایدار را از مسائل درجه یک کشور در منظر مسؤولان و مردم دانست و گفت : نقش ما در این مقوله بسیار برجسته است که اگر درست روی این مسأله تمرکز کنیم تاثیرگذاری آن را خواهیم دید. در این گردهمایی باید ببینیم تاثیری که این دو شبکه آموزش و دانش کشاورزی در عرصه داشته تا چه اندازه بوده است.

رییس سازمان تات، ضمن مروری بر سامانه شبکه دانش کشاورزی، ویژگی مهم این شبکه را پویا بودن، بالنده بودن و پاسخگو بودن آن دانست و بیان کرد : بهره برداران بخش کشاورزی می توانند از این ظرفیت استفاده کنند تا در تحقق اهداف بخش، نقش کلیدی و اثرگذار داشته باشند.

معاون وزیر جهادکشاورزی با تاکید بر اینکه رصد، پایش و نظارت و ارزیابی کار این شبکه ها باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: این ارزیابی برای رفع چالش ها و ارتقای کیفیت کار مهم است.

دکتر خیام نکویی در پایان با تاکید بر اهمیت منابع انسانی، بیان کرد : توجه به تربیت منابع انسانی مستعد و علمی به خصوص در حوزه ی کشاورزی، نقش سازنده‌ای در پدید آوردن موتور متحرک توسعه و رشد اقتصادی در حوزه ی امنیت غذایی را به همراه خواهد داشت.

در بخش دیگری از این نشست، دکتر مویدی معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات، شبکه های آموزش و دانش کشاورزی را یک تغییر رویکرد جدی و جدید در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دانست  که در شرایط کرونا با بهره گیری از این پتانسیل ها تهدیدها به فرصت تبدیل شد.

رییس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی، اهداف برگزاری این گردهمایی  را انتقال تجارب و عملکردهای شاخص پژوهشگران، محققان و مروجان در کشور عنوان نمود  تا  از این طریق، برنامه ریزی مناسب  و موثرتری در بحث انتقال هدفمند دانش و فناوری در عرصه اتفاق بیفتد.

دکتر مویدی تاکید کرد: سازمان تات، از طریق این دو شبکه ملی آموزش و دانش کشاورزی، ظرفیت پژوهشگران، محققان و مروجان را برای خدمت بیشتر به کشاورزان و سرعت نفوذ دانش در عرصه کشاورزی به کار گرفته است.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0